Reporter “Novosti” na promociji novog “ford tranzita” u Barseloni
25. 02. 2014. u 13:28
Novi “tranzit” je u svakom pogledu unapređen, počevši od većeg tovarnog prostora, pa do boljih voznih i bezbednosnih karakteristika. Ovo vozilo može biti isporučeno u čak 450 verzija modela
NAPRAVLjEN da vlasniku omogući lagan utovar i istovar i prevoz najrazličitije vrste robe po najpristupačnijoj mogućoj ceni, “ford tranzit” je tu filozofiju zadržao tokom poslednjih 50 godina kroz sve generacije popularnog kombija.
Novi “ford tranzit”, koji je predstavljen nedavno u Barseloni, gde je, zahvaljujući beogradskom “Grand motorsu”, bila i naša ekipa, postavio je nove standarde u svojoj kategoriji.
Novi “tranzit” je u svakom pogledu unapređen, počevši od većeg tovarnog prostora, pa do boljih voznih i bezbednosnih karakteristika.
“Ford” je istovremeno krenuo u osvajanje tržišta Evrope i SAD s neverovatnih 450 varijanti ovog modela. Na prezentaciji u Barseloni, u svetu “ford tranzita” - ogromnoj hali zakupljenoj na periferiji glavnog grada Katalonije, predstavljen je “tranzit” kroz istoriju, u pravom “tranzit gradu”, sa sve restoranima i benzinskim stanicama, u više desetina varijanti.

Dizajn je moderan, robustan, a istovremeno elegantan, što baš i nije bilo svojstveno za ovu vrstu vozila. Branici su naglašeni i povezani s bočnim lajsnama, što je za teretno vozilo veoma značajno. Pri tome su dizajneri “Forda” napravili branike iz više delova da bi smanjili troškove popravke.

Vozačka kabina izgleda kao kod putničkog vozila. Komforna (mesta ima za tri osobe), savremeno skrojena, s najmodernijim tehnološkim rešenjima i uređajima, počevši od klima i audio uređaja pa do navigacije. Tu je i kamera ugrađena u retrovizor koja olakšava vožnju (i parkiranje) unazad. Volan je podesiv i po visini i po dubini, a sedište vozača dovodi se u optimalan položaj elektronski. Menjač je kao onaj kod “fokusa”, lak, precizan, a u ponudi su šestostepeni manuelni i vrhunski automatski menjači.

Zadnja vrata mogu da se otvore za neverovatnih 180 stepeni, pa je utovar i istovar robe veoma lak. Tu su i bočna, klizna vrata, drvena oplata unutrašnjosti tovarnog prostora, mnogo mesta za odlaganje raznoraznih sitnica, pa čak i poveći prtljažni prostor ispod sedišta suvozača.

Ovaj motor, pored dugovečnosti, karakterišu i veoma ekonomična potrošnja i niska emisija štetnih gasova.
Tako je prosečna potrošnja snižena na 6,4 litra dizela na 100 pređenih kilometara, a emisija štetnih gasova na 190 grama po pređenom kilometru. Ovaj agregat opremljen je i “start-stop” sistemom koji se u našoj kratkoj test vožnji pokazao u najboljem svetlu.
“Ford tranzit” - čija će prodaja početi u Srbiji, baš kao i u Evropi i SAD, početkom proleća, kada će biti saopštena i njegova cena - opremljen je velikim brojem aktivnih i pasivnih sistema bezbednosti.
Kao veliki napredak, šefovi “Forda” ističu i znatno smanjene trškove eksploatacije. Tako je servisni interval 50.000 kilometara, a mehaničarski rad na 150.000 pređenih kilometara je sa 5,4 smanjen na 4,2 časa.
Vreme za popravku i zamenu disk-kočnica nekada je iznosilo 2,6 sati, uz korišćenje šest vrsta specijalnog alata, da bi danas bilo smanjeno na svega 1,3 sata, i to bez upotrebe bilo kakvog specijalnog alata.
